1 jan 2011

En toen was het 2011...


Een nieuw jaar is altijd een soort nieuw begin. Ik las (hier) dat 4 op de 5 Nederlanders goede voornemens hebben voor het nieuwe jaar. Het is een moment van hoop, dat het volgend jaar anders zal zijn, of, in ieder geval, nog beter. Eigenlijk denk ik dat 90% van de goede voornemens 1 januari niet overleven, maar ja.

Ook wij hebben plannen en dromen maar het helpt niet als we er geen stappen voor zetten. Een vriend van ons schreef op facebook. "In 2011 wil ik mensen niets zomaar toewensen. Ik wil doen, zijn en werken." We wensen zoveel, hebben zoveel goede voornemens, maar om een nog beter jaar te hebben moeten we er stappen voor zetten.

Zeker omdat ik bijna zeker weet dat, onder de christenen, meer tijd met God doorbrengen een van de meest voorkomende voornemens is. Maar ook dat is lang niet automatisch. Er is een routine en een discipline voor nodig om elke dag weer iets eerder op te staan, of ergens gedurende de dag een tijd met Hem door te brengen. Om elke dag de Bijbel te lezen, niet alleen als het boek dat je al eerder hebt gelezen en waar je de varhalen zo goed van kent, maar als een Bodoschap van Hem waardoor Hij persoonlijk tot je wil spreken.

Net als met afvallen, wat volgens het eerder geciteerde artikel het meest voorkomende voornemen onder de Nederlanders is. Om af te vallen moet je er voor gaan, met routine en discipline, en bijvoorbeeld hardlopen, elke dag of om de dag een stukje, en zo je vorm opbouwen dat je steeds een stukje verder kan.

Ja, ook ik wil in 2011 dieper groeien in m´n relatie met God, met Kelly, meer leren, meer leuke dingen doen, harder en beter werken, goede boeken lezen, goede films kijken, en groeien in wie ik ben, maar, dat alles, zal me niet lukken, als het geen prioriteiten voor me zijn. En het is alleen goed als het alles voor Hem, van Hem en door Hem is!

Gelukkig 2011 allemaal!

Geen opmerkingen: