16 jan 2011

Grappige ervaring

Hallo allemaal,

Pas gebeurde er iets grappigs. Een van de (eigenlijk pas net aangekomen) medewerkers kwam me roepen. "Er staat een man voor je aan de deur!" Ik vroeg of hij wist wie het was,en hij antwoorde misschien de postbode of zo... Dus ging ik maar eens kijken al verwachte geen post. Toen ik de deur opende, grote verassing, een jongen die een paar jaar terug bij me op de groep had gezeten. Hij is nu zestien, en kwam het formulier van z'n jongere broertje inleveren zodat ie mee zou kunnen doen op onze groepen.

Ik vond het erg interessant te zien hoe de jongens, waar ik een paar jaar geleden mee gewerkt heb, nu al als mannen worden gezien door de nieuwe medewerkers. Ja, de kleintjes worden groot. Ook was he leuk te zien dat we nu al lang genoeg hier werken dat sommige kinderen waar we ooit me gewerkt hebben nu al volwassen zijn.

Natuurlijk betekent dat ook dat er negatieve verhalen zijn. Twee jongens, waar ik jaren geleden mee gewerkt heb, zitten momenteel in de gevangenis. Een andere kwam ik deze week tegen toen ik met een paar vrijwilligers naar een stel drugshandelaren toeliep om ze een stuk taart aan te bieden. Hij zat wiet te roken met de andere jongens...

Met de jongen die aan de poort stond gaat het gelukkig goed. Hij werkt, studeert om z'n middelbare school af te ronden, en probeert dus zelfs z'n jongere broertje bij ons op het project te krijgen.
  

Geen opmerkingen: