10 mrt 2011

De Kolibri

Dit keer weer eens een heel andere post. Een van de bijbelverzen die ik dit jaar meer in praktijk wil brengen staat in het Evangelie van Matteüs, hoofdstuk 6:26 - "Kijk naar de vogels in de lucht: ze zaaien niet en oogsten niet en vullen geen voorraadschuren, het is jullie hemelse Vader die ze voedt." Als kind heb ik jaren met mijn vader gevogeld (vogels gekeken). Maar, als opgroeiende tiener, vind je dat soort dingen uit eindelijk niet zo interessant meer. Dit jaar ben ik toch weer een beetje om me heen gaan kijken, om te zien wat voor vogels ik toch te zien krijg. Brazilie is natuurlijk een prachtig vogelland. Duizenden soorten vogels komen hier in Brazilie voor, en zijn ook bij ons te zien. Er nest bijvoorbeeld een stel Kuif Caracara's bij ons in de buurt. Ook zitten er vaak een soort Groene Spechten in de fruitbomen. Maar een vogeltje dat hier in Brazilie helemaal fantastisch is, is de Kolibri. En een van deze, kleine maar beroemde vogeltjes heeft besloten haar nestje bij ons op de basis te maken. Felipe, een van de medewerkers hier, heeft er prachtige fotos van geschoten die nu hier te bewonderen zijn. 
   





Ondertussen zitten er drie babyvogeltjes in het nest.

Het is prachtig God's schepping zo om ons heen te zien, en Zijn creativiteit en schoonheid in elk detail te zien. Maar ook Zijn zorg voor deze kleine vogels, maar ook voor mij. Elke dag weer.

Mocht u meer willen weten over de schepping en het christelijk geloof? Leer dan de organizatie A Rocha kennen. Een christelijke organizatie die zich bezig houd met het beschermen en bewaren van Gods  Schepping:

http://www.arocha.org/nl-nl/index.html
http://arochanederland.ning.com/

Geen opmerkingen: